Clean-Wallpaper

چگونه لکه ها را از کاغذ دیواری و دیوار پاک کنیم

چگونه لکه ها را از کاغذ دیواری و دیوار پاک کنیم

اگر یک کردن دیوارهای منزل شما برایتان دغدغه شده است و به دنبال را حل های مناسبی برای رفع این مشکل هستید. دیگر وقت آن است که به نگرانی خود پایان بدهید. تیم کاغذ دیواری اهواز در این مقاله بهترین روش ها را برای تمیز کردن دیوارها و کاغذ دیواری های نقاشی شده توضیح می دهد.

زندگی روزمره باعث ایجاد لکه ها و اثر انگشت ها (به خصوص اگر کودکان خردسال در خانه وجود دارد) می شود. که زیبایی دیوارها و کارهای چوبی را مخدوش می کند. چه نقاشی شده و چه سنگفرش شده، با رعایت این نکات مربوط به تمیز کردن و نگهداری دیوارها، دیوارها را تمیز و براق نگه دارید. تمیز کردن دیوارهای رنگ شده کار بزرگی است. بنابراین آماده باشید.

 

چگونه لکه ها را از کاغذ دیواری و دیوار پاک کنیم

 

وسایل شستشوی دیوار خود را آماده كنید

از پارچه های تمیز كننده سفید یا یك اسفنج طبیعی استفاده کنید. از اسفنج های رنگی خودداری كنید. زیرا می توانند رنگ ها را روی دیواره های رنگ روشن بر جای بگذارند.

دو سطل بردارید که یكی از آنها با محلول تمیز كننده پر شده و یكی دیگر با آب تمیز پر شده است.

یک جفت دستکش لاستیکی یا دستکش لباسشویی که از دست شما محافظت می کند را تهیه کنید. حتماً دستگیره های دستکش را بالا بیاورید تا به شما کمک کند قطره های آب به داخل لباس شما نفوذ نکند.

در یک سطل، یک محلول پاک کننده دیوار را مخلوط کنید. یک محلول پاک کننده ملایم برای تمیز کردن دیوارها امتحان کنید. برای این کار 1 گالن آب گرم را با مایع ظرفشویی مخلوط کنید.

برای دیوارهایی که لکه های بیشتری دارند، به محلول قلیایی قوی تری نیاز خواهید داشت. اما ابتدا مخلوط تمیزکننده را آزمایش کنید. تا اطمینان حاصل شود که رنگ دیوار پاک یا کمرنگ نمی شود. قبل از شروع همه موارد زیر را به سطل خود اضافه کنید و خوب هم بزنید:

  • 1 گالن آب گرم
  • 1 فنجان سرکه سفید
  • 1 فنجان جوش شیرین

سطل دوم باید آب تمیز داشته باشد که برای شستشو استفاده شود. اگر هنگام کار، آب بسیار کثیف به نظر می رسد، آب را عوض کنید. تمیز کردن گرد و غبار همیشه راحت تر از گل است. بنابراین قبل از وارد کردن گردو غبار به آب، هرگونه گرد و غبار را از بین ببرید.

به طور متناوب، از جاروبرقی استفاده کنید. تا گرد و غبار و تار عنکبوت دیوارها و چوب کاری ها را پاک کنید. اگر روی سطوح خشک و کثیف از بالا به پایین بکشید، لکه ها خشک می شوند. و لکه های طولانی گل آلود ایجاد می کنند. با شستن دیوارها از پایین به بالا از ایجاد این مشکل جلوگیری کنید. اما راه حل آن یک کشیدن سریع با اسفنج است.

اسفنج طبیعی را به سطل محلول تمیز کننده آغشته کرده و دیوار را به آرامی مالش دهید. تا از پاک شدن رنگ جلوگیری شود. در مناطق کوچک اسفنج را با دقت روی دیوار بکشید. سپس با استفاده از اسفنج محل را با آب شستشو دهید. در آخر، رطوبت اضافی را با پارچه های تمیز کننده سفید پاک کنید.

هنگام شستن دیوارها، همیشه کل دیوار را از پایین به بالا و کنار هم بشویید. متوقف کردن کار قبل از اتمام کل دیوار می تواند باعث ایجاد “علائم شستشو” شود. با شستن کل دیوار در یک جلسه، با استفاده از همان نوع و قدرت محلول تمیز کننده، از این کار خودداری کنید.

رنگ های روشن و متنوع کاغذ دیواری هر اتاق را زنده می کند. اما همین رنگ و بافت می تواند مشکلاتی را هنگام تمیز کردن ایجاد کند.

با این نکات تمیز کردن کاغذ دیواری از سرمایه گذاری خود محافظت کنید:

 

چگونه لکه ها را از کاغذ دیواری و دیوار پاک کنیم

چگونه لکه ها را از کاغذ دیواری و دیوار پاک کنیم

 

دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید

از آنجا که کاغذ دیواری ها از نظر محتوا و پوشش متفاوت هستند. از توصیه های سازنده برای روش های تمیز کردن مناسب پیروی کنید.

با دقت گردگیری کنید

از گردگیر پشمی استفاده کنید. یا یک پارچه تمیز کننده خشک را روی جارو ببندید تا قبل از تمیز کردن، دیوارها را گردگیری کنید.

کاغذ دیواری قدیمی و بدون روکش

از “اسفنج خشک” که در فروشگاه موجود است استفاده کنید. این محصول بدون رطوبت آلودگی های سطح را بلند و از بین می برد. با ضربه های طولانی آن را به آرامی روی سطح بمالید تا آلودگی ها از بین برود.

کاغذ دیواری قابل شستشو

از اسفنج طبیعی با محلول آب گرم و مقدار کمی مواد شوینده مایع ظرفشویی مرطوب استفاده کنید. قبل از تمیز کردن، محلول را در گوشه ای نامشخص آزمایش کنید تا مطمئن شوید کاغذ یا پوشش را از بین نمی برد.

خیلی محکم تمیز نکنید و اجازه ندهید کاغذ خیلی خیس شود تا آسیب نبیند. برای جذب رطوبت اضافی پس از شستشو از پارچه های تمیز کننده استفاده کنید.

اثرات انگشت یا لکه ها

با مالش آرام آنها را پاک کنید. برای جلوگیری از آسیب دیدن ناحیه، از لمس سبک استفاده کنید. برای تمیز کردن کاغذ دیواری هرگز از پاک کننده های ساینده – پودر تمیز کننده یا پاک کننده اسکراب – استفاده نکنید. زیرا گرانول های ساینده موجود در آنها می توانند باعث خراشیده شدن پوشش کاغذ دیواری شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *