کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی می تواند باعث ایجاد خطای دید در انسان شود. این مدل کاغذ دیواری در طرح ها و رنگ بندی متنوعی وجود دارد. استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی شکل تازه تری به فضای خانه و محل کار افراد می دهد.

طرح های کاغذ دیواری را می توان در دو دسته طراحی خانه و در زمینه تجاری استفاده کرد. با پیشرفت تکنولوژی و به وجود آمدن فناوری های جدید تصاویر شکل تازه تری به خود گرفته اند.

کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی اهواز یکی از شرکت های معتبر در تولید انواع کاغذ دیواری سه بعدی است.

مشخصات کاغذ دیواری سه بعدی

کاغذ دیواری سه بعدی دارای پوششی از نوع خاصی از تصویر دیجیتالی با اثر تحریف نور است. به دلیل این ویژگی، احساس حجم در سه بعد ایجاد می شود.

با انتخاب این نوع کاغذ دیواری در آپارتمان خود مطمئن باشید که عکس ها با گذشت زمان یا قرار گرفتن در معرض آفتاب کمرنگ نخواهند شد.

با استفاده از یک رنگ خاص، که به آن تصویر اعمال می شود، پوشش متفاوت تری نسبت به روش سنتی ایجاد می شود. برای بزرگتر ساختن تصویر، باید به موقعیت منبع نور و انتخاب سطح مورد استفاده دقت کرد.

اگر منبع نور را به درستی انتخاب کنیم باعث بهبود جلوه های بصری می شود. برای به وجود آمدن بیشترین حجم باید کاغذ دیواری را روی دیواری که تراز آن دقیق است، قرار دهیم.

زبری یا خرابی دیوار باعث از بین رفتن کل تصویر می شود. با انتخاب الگوی هندسی مناسب می توانیم دیوارها را به صورت استاندار تزیین کنیم.

آشنایی با انواع کاغذ دیوای سه بعدی

تنوع این مدل کاغذ دیواری بسیار زیاد است. کاغذ دیواری سه بعدی را می توانیم بر اساس طرح های متنوع و جنس آن تقسیم بندی کنیم.

  1. در دسته ی اول این مدل کاغذ دیواری به صورت چاپی و آماده در اندازه های مختلف و به صورت پازل وجود دارد. هنگام نصب کاغذ دیواری باید آن را به صورت پازل کنار هم قرار دهیم.
  2. در دسته دوم متناسب با سلیقه مشتری می توان آن را سفارش داد. تصویر در این روش به صورت یک رول یکپارچه است که می توان آن را به صورت یکدست روی دیوار نصب کرد.

کاغذ دیواری می تواند از جنس پی وی سی، پاستیل، فیبرو، کتان و چرم باشد. یکی از رایج ترین موارد استفاده از کاغذ دیواری از جنس پی وی سی و چرم باشد.

روش نصب کاغذ دیواری سه بعدی

برای نصب آن باید طول و عرض دیوار را اندازه گیری کنیم. برای اطمینان از اینکه پوستر کل دیوار را پوشانده است باید به ابعاد اندازه گیری شده چند سانت اضافه کنیم.

قبل از نصب آن باید خرابی های دیوار را درست کنیم تا تصویر به صورت یکدست در بیاید. هنگام چسباندن تصویر به دیوار گچی باید حتما دیوار خشک باشد. ترتیب پوستر باید به درستی انجام شود.

از قسمت چپ دیوار رول اول را قرار می دهیم و سپس با استفاده از تراز یک خط مستقیم رو به پایین می کشیم. این خط باید کاملا صاف و دقیق باشد. قبل از چسباندن رول به دیوار باید مدتی برای خشک شدن چسب صبر کنیم.

هنگام نصب تصویر باید با خط تراز در یک سطح باشند. سپس یک کاردک را روی تصویر می کشیم تا حباب های به وجود آمده را از بین ببریم.

هنگام نصب رول دوم باید دقت کنیم که حدود یک سانتی متر از آن روی رول اول قرار گیرد. هنگام چاپ این تصاویر این موضوع رعایت شده است در نتیجه تصاویر روی هم نمی افتد.

نقاط هم پوشانی را به وسیله یک تیغ می بریم. برای اطمینان کار زیر لبه های هر دو رول دوباره کمی چسب می زنیم. تمام این مراحل را برای بقیه رول ها انجام دهیم تا کل رول ها تمام شود.

مزایا و معایب استفاده از کاغذ دیواری سه بعدی

  • مقاومت در برابر سایش
  • هزینه این مدل کاغذ دیواری زیاد است
  • مقاوم در برابر آتش
  • قابلیت شستشو با مواد شوینده
  • پوشش آن حاوی مواد مضر نیست
  • با استفاده از تکنیک های مناسب می توان فضای خانه را بزرگتر نشان داد
  • اگر تصویر آسیب ببیند باید کل ترکیب را جایگزین کنیم
  • بسیاری از این کاغذ دیواری سفارشی ساخته می شود در نتیجه مدت زمان بیشتری برای تهبه آن نیاز است

 

برای اطلاع از قیمت انواع کاغذ دیواری موجود در بازار می توانید به سایت پوستر سه بعدی اهواز مراجعه کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *